Eerste indruk van Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Eerste indruk van Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van Bali

Blijf op de hoogte en volg Esmee

17 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi allemaal,

Hier alweer een update vanuit een regenachtig Bali. Jullie worden vast helemaal gestoord van alle blogs die ik schrijf haha!

De eerste week school zit er alweer op en het is echt heel snel gegaan. Het eerste weekend was vooral wennen, even relaxt naar het strand geweest dus dat was niet verkeerd.

Inmiddels zit ik ook sinds zondag op mijn nieuwe kamer en hij ziet er prima uit. Zoveel luxer vergeleken met Thailand, daar kan ik wel aan wennen. Elke dag worden onze kamers schoon gemaakt en de bedden opgemaakt dus als ik thuis kom ben ik wel een beetje verwend.

Maandag was het dan zover, de introductiedag van Stenden University Bali. Heel anders vergeleken met Thailand, want ja deze school is 10x kleiner. Het was heel leuk met een introductie tot de Balinese cultuur en verhalen over wat er allemaal te doen is op Bali, het voelde meer als een vakantiedag dan een schooldag.

Dinsdag was dan wel een echte schooldag met 2 colleges, hier is het wat meer toegepast op de werking van een Spa dan de Spa industrie in het algemeen. Het rooster is hier ook veel rustiger dan in Thailand met maar 2 uurtjes les per dag en vaak een dagje vrij in de week, dus dat is wel fijn. Daarna met een groepje meiden gezellig naar Kuta geweest, dat is een stadje niet heel ver van ons vandaan, het is wel echt super toeristisch en dat is goed te merken. We hebben lekker langs de winkeltjes gestruind, dus het was een lekker dagje.

Woensdag voor het eerst CBL gehad hier en ook een college, volgens mij komt school hier wel goed. Na CBL ben ik nog samen met Tina op de scooter naar het strand geweest. Achterop de scooter is nog best spannend want het verkeer is niet zo als in Nederland, maar we hebben het heelhuids gered gelukkig. Op het strand was het heerlijk en er waren super hoge golven, ik kan me wel voorstellen waarom zoveel mensen hier komen om te surfen.

Vandaag had ik de hele ochtend vrij, dus dat maar een beetje besteed aan huiswerk, want ja dat moet ook nog gebeuren. Om 2 uur had ik dan de eerste les voetmassage. Dit bevalt me beter dan de Thaise massage omdat ik dit meer masseren vind. Het was in elk geval erg lekker en ook niet heel lastig om te leren!

Vanavond ga ik weer met een groepje uiteten bij een van de vele Warungs (restaurantje) langs de weg, hier kan je best wel goedkoop eten en ook lekker.

Het eten is hier heel bekend, Nasi Goreng, Mie Goreng, Foe Yong Hai en het is nog lekker ook! Echt grappig om te zien. Papa zou zich hier ook wel vermaken denk ik want er is Sambal in overvloed en in allerlei soorten :)

Nog even wat leuke dingetjes die mij hier zijn opgevallen. Bali is dus het enige eiland dat hindoeïstisch is terwijl het grootste deel van Indonesië islamitisch is. Je kan dit goed zien omdat er heel veel tempeltjes langs de weg staan en gebedshuisjes maar ook de bakjes van bananen bladeren met bloemetjes er in die voor elk restaurant, winkel, eigenlijk op elke hoek van de straat liggen. Dit zijn offertjes en dat zorgt weer voor geluk voor degene die het offer heeft gebracht. Echt mooi om te zien hoe sterk dit geloof en de cultuur hier nog is terwijl het wel heel toeristisch is.

Het geld is hier echt niks waard, ik heb van de week 2,5 miljoen roepia gepind en dit is maar 160 euro. Wel een raar gevoel om zoveel geld te hebben. In de supermarkt koop je heel veel dingen voor 3000-8000 roepia en dat is nog geen eens 1 euro. Trouwens ze hebben hier pindakaas, hagelslag en chocopasta bij de supermarkt echt leuk! Oh en ook Friese vlag producten, raar om dat hier te zien!

Ik denk dat ik in mijn laatste week hier alle winkeltjes wil leeg kopen want ze hebben zoveel leuke dingen haha. Jammer dat ik maar 23 Kilo kan meenemen :P

Nou als aller laatste dingetje, ik heb ontzettend veel zin in morgen!! Want morgen heb ik man aller eerste surf les!! Ik vind het echt zo leuk en ben zo benieuwd of het me gaat lukken. Gelukkig hebben we de garantie dat we na de les op het board moeten kunnen staan anders krijgen we nog een gratis les, dus ik ben heel benieuwd!

Ik update binnenkort wel weer over mijn avonturen hier!

Heel veel liefs,

Esmee

  • 17 April 2014 - 13:30

    Rene:

    ziet er heel vervelend uit om daar te moeten afzien, geniet maar lekker 9 weken vliegen om hoor.
    gr van ons

  • 17 April 2014 - 16:18

    André:

    Ben het met mijn "voorganger" eens.
    Nog effies en dan ben je weer in Slootdorp.
    Lekker dat het hier weer zo lekker doorloopt.
    Succes met surfen , doe voorzichtig het ijs zal nog wel niet houden !!

    Groetjes en kusje.

  • 17 April 2014 - 21:00

    Marie Eric Fionn Luke En Eoin:

    meid wat een verhaal weer !! super om te lezen geniet ervan he

  • 18 April 2014 - 19:47

    Johan:

    Wat een mooie beleving ,geniet er maar van ,dit kunnen ze je nooit meer afnemen je opa johan .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 11353

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 21 Juni 2017

6 maanden werken op een cruiseship!

30 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Spa & Health Management in Thailand en Bali

Landen bezocht: