De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Esmee

06 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka! (Welkom of Hallo!)

Hier weer even een berichtje van mij vanuit Bangkok. Inmiddels zit ik hier alweer bijna een week en de tijd is voorbij gevlogen, letterlijk en figuurlijk haha! Aangezien het hier 6 februari 2557 is op dit moment dus ik ben even een paar honderd jaar verder :)! Afgelopen week was een drukke maar hartstikke leuke week, met veel nieuwe indrukken! Zaterdag zijn we gelijk met een groepje naar Pattaya geweest, dit is een plaats ongeveer 3 uur rijden (wat de Thaise mensen een uurtje ongeveer noemen..) van Bangkok aan het strand. We hebben heerlijk in de zon gelegen aan het strand en een hapje gegeten. Pattaya staat nogal bekend om de seksindustrie en dit was duidelijk te zien aan de vele blanke mannen met Thaise vrouwtjes in de bars langs de boulevard.

De rest van het weekend hebben we lekker rustig aan gedaan. Maandag hadden we introductie dag op Rangsit Stenden University. De campus bestaat uit ongeveer 12 gebouwen en is ontzettend groot dus we hebben wat activiteiten gedaan om de campus te leren kennen, het was leuk maar ook erg vermoeiend in de hitte buiten. Gelukkig hebben ze wel airco in de gebouwen anders was het niet te doen.

Vanaf dinsdag moesten wij gewoon naar school en dit betekende de normale colleges.Spa & health management vind ik tot nu toe erg interessant. Naast de algemene colleges over de spa industrie, leren we over healthy food, en welke effecten bepaalde groentes/kruiden op mensen hebben. Verder hebben we yoga en meditatie en de beginselen van Thaise massage. Morgen gaan we op eerste fieldtrip naar een spa in Bangkok waar we zelf van een 2 uur lange Thaise massage mogen genieten :)

Op school moeten wij een uniform dragen dus dit is wel erg warm onderweg naar school. We moeten een witte blouse, zwarte rok met zwarte schoenen die de hiel en tenen bedekken aan.

Gisteravond zijn we naar Red Room en Bungalow geweest dit zijn een soort clubs, het was erg gezellig. Maar je voelt je net een beroemdheid, alle Thaise mensen kijken naar je omdat je eigenlijk de enige blanke daar bent. Sommige komen zelfs naar je toe om te proosten of een hand te geven, ze gaan zelfs voor je aan de kant bij de wc zodat je eerst kan. Het is best wel vreemd allemaal. Aan het eind van de avond werden we door de bewaking naar buiten gebracht omdat je in de club hier alleen aan een tafel mag dansen en niet gewoon ergens. Je hebt geen dansvloer ofzo. Dit was wel een rare ervaring voor ons!

Verder is het weer hier echt genieten en de mensen zijn ontzettend beleefd. Ze lachen altijd maar Thailand is ook niet voor niets het land van de lach.

Ik zal nog weer even wat foto's toevoegen van de afgelopen week!:)

La Korn! (Tot ziens :))

• 06 Februari 2014 - 17:04

Fia:

Hoi,

Leuk de foto's, geniet lekker, leuk om zo op de hoogte te blijven.

gr. Fia en René

• 06 Februari 2014 - 19:49

Marie, Eric, Fionn, Luke En Eoin:

wat een verhaal weer....geweldig !! geniet er lekker van meid. groetjes van ons xxxm

• 08 Februari 2014 - 16:26

Sonja:

Wat maak je veel mee.Dit is echt een belevenis.

Groetjes Sonja