Weekend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal!

Weer even een updatetje, sinds vorige week donderdag is er alweer heel wat gebeurt! Vrijdags hadden wij met de opleiding de eerste fieldtrip naar Health Land, dit is een luxe day spa in Bangkok ongeveer een uur rijden vanaf de school. Hier kregen we eerst een korte uitleg over het bedrijf en daarna mochten we zelf een 2 uur lange Thaise Massage ervaren! Dit was wel heel apart, want echt lekker was het niet.. Ze gaan rustig met hun knieën op je rug zitten en elk botje in je lichaam kraakt wel even, haha. Daarna voelde ik me wel lekker los dus het heeft wel geholpen!

Zaterdags zijn we naar Ayutthaya geweest, dit is de oude hoofdstad van Thailand en hier vind je heel wat oude tempels. We hebben daar een aantal tempels bekeken van ruïnes tot een echte tempel met een gouden boeddha van 17 meter hoog binnenin, heel indrukwekkend allemaal. Verder zijn we daar naar een Olifantentempel geweest en hebben dus olifanten gezien en geaaid(!!!) we hebben ervoor gekozen om het olifantenritje te bewaren voor Chang Mai omdat het daar meer door de natuur is en het behoorlijk aan de prijs is :) Verder ben ik nog met een tijger op de foto geweest in die tempel, dit was erg spannend en heel indrukwekkend om zon groot beest te zien en aan te raken voor de foto!

Zaterdag middag zijn we nog even heerlijk naar het zwembad geweest dat bij de campus hoort, dit is geen overbodige luxe met die hitte hier haha! De avond was nogal spannend, eerst waren we nog even naar club red waar we al eerder waren geweest maar thuis gekomen was er een meisje als een bezetene op deuren aan het bonken omdat ze geen sleutel had ( je kan beneden een reserve halen, maar ze was niet voor rede vatbaar) toen zij eindelijk weg was en wij dachten te kunnen slapen hoorden we een heleboel lawaai, alsof het heel gebouw instortte. Toen wij op de gang gingen kijken bleek het dak te zijn ingestort, wij zitten op de bovenste verdieping en in onze gang zit nu een dakraam dat er niet hoort. Een dronken jongen was op het dak geklommen en er doorheen gezakt.. Gelukkig heeft hij bekend aan de eigenaren van het complex en zullen we zien wat de consequenties zijn. Het dak is helaas nog niet gemaakt, maar zoals alles hier in Thailand zal dat nog wel even duren haha!

Gelukkig verliep de zondag heerlijk rustig, lekker even bij het zwembad gehangen en uiteten geweest. Maandag was het dan alweer tijd voor school, wat toch wel lastig te combineren is met het vakantiegevoel hier. Gelukkig hadden we alleen Healthy Food, we kregen een koks pak van school en moesten vervolgens aan de slag met 2 soepjes. 1 pittige met garnalen, mosselen en vis en de ander ook wel pittig maar romiger met kokosmelk en gekruide kip! Het smaakte gelukkig prima.

Vandaag hadden we Yoga & Meditatie, elke week voor en na de les gaan ze je Aura meten met een programma om te zien of er verschil is. Dit was erg interessant en de yoga les was erg ontspannend :)

Nu zijn jullie weer helemaal up to date! Vanavond gaan we met het groepje waar we veel mee optrekken even zitten om te kijken of we een hotel kunnen boeken voor aankomend weekend in Hua Hin, dit ligt aan de kust dus kunnen we lekker genieten van het strand. We kunnen daar dan een lang weekend heen omdat we vrijdag vrij zijn vanwege Makha Bucha Day.

Nou dat was het wel weer voor vandaag!

• 12 Februari 2014 - 13:47

Robbert Jan:

Leuk om te lezen Esmee! Als je ooit nog eens tijd over hebt moet je maar mooi schrijver worden:) succes weer met t schoolweekje!

• 12 Februari 2014 - 15:55

Sonja :

Wat beleef je veel in een week .Ik denk dat ik ook wel zo"n massage joga en kookcursus wil meemaken.
    Geniet van het beleven. Groet mam

• 14 Februari 2014 - 09:29

Ome Nenee:

Mocht je vader of moeder niet durven te vliegen, dan offer ik mij wel op, voor de morele ondersteuning,ben benieuw wat er verder met je aura gebeurd.
    We kijken uit naar je volgende bericht.
    Gr van ons en Casper en Tim
    genieten en blijf voorzichtig

• 14 Februari 2014 - 20:26

André:

Voor Ome NENEE,
    Ga jij maar
    Voor ESMEE.
    Heerlijk om te lezen dat je zulke leuke dingen kan doen naast het naar school gaan.
    Het duurt nog ff dan komen Ome Rene en Mama.