Zon, Zee, Strand en Ongedierte - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand en Ongedierte - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand en Ongedierte

Blijf op de hoogte en volg Esmee

18 Februari 2014 | Thailand, Hua Hin

Hallo allemaal!

Bereid je maar voor op wat lees werk, want het is een heel verhaal geworden! Zoals de titel al een beetje zegt heb ik genoten van een heerlijk weekendje zon, zee en strand maar helaas ook wat ongedierte tegen gekomen. Maar voordat ik vertel over het avontuur eerst even een lesje Thaise Cultuur :).

In Thailand is Boeddhisme de meest voorkomende religie dit is ook wel te merken aan de honderden boeddha's die je overal ziet van klein tot groot (de grootste is 92 meter, daar moet ik nog heen!) maar dat is niet alles 's morgens zie je regelmatig Monniken lopen, de bevolking geeft hen dan eten, drinken en geld omdat hun natuurlijk niets verdienen aan het monnik zijn verder is dat voor de bevolking weer goed voor hun karma waar ze hier ook in geloven. Ook zijn er overal tempels te vinden van klein tot groot hier in het appartementencomplex staat een kleintje in de hal en op school een grote op het terrein, hier brengen de mensen ook eten en drinken heen voor boeddha.
Verder zie je bij elke tuin bij een gebouw, huis of bedrijf, wel een klein soort huisje staan, het lijkt een beetje op een vogelhuisje, maar dat is het dus niet. Deze huisjes zijn spirit houses (geesten huisjes). De mensen geloven hier in geesten, dus als je niet zon huisje in je tuin hebt kunnen deze geesten in je huis gaan wonen, nou zijn goede geesten niet zo erg maar slechte geesten kunnen lawaai maken of dingen omgooien. De spirithouses zijn dus huisjes voor de geesten zodat ze niet in je huis gaan wonen, deze worden ook super goed schoon gehouden want welke geest wil nou in een vies huisje wonen dan komen ze als nog binnen in je huis. Verder wordt ook hier eten en drinken neergezet om de geesten happy te houden:) Best een mooi idee vind ik.
Hier nog even een linkje naar spirit houses zodat jullie een idee hebben van wat het is: https://www.google.com/search?q=spirit+houses&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=BL4BU5GzMI6jiQfV8oC4DA&ved=0CAkQ_AUoAQ

Dus nu verder over mijn weekend. Na weer een weekje school zijn wij vrijdag tot en met zondag naar Hua Hin geweest! Dit ligt ongeveer 230 kilometer van Bangkok, aan het strand. Vrijdags waren we heerlijk vrij want het was niet alleen valentijnsdag maar ook Makha Bucha Day, dit is een boeddhistische feestdag. Vrijdagochtend rond 6:00 stonden we klaar voor vertrek en zijn we met de taxi naar Mo Chit gereden, hier zijn we op de Skytrain gestapt richting Victory Monument, Sky train klinkt wel wat spectaculairder dan het is hoor.. Vanaf Victory Monument zijn we met het busje naar Hua Hin gebracht. Rond half 11 kwamen we aan bij het Euro City Hotel, gelukkig was het netjes dus hebben we onze spullen gedropt en direct naar het strand gegaan.

Op het strand waren vooral veel toeristen en heel veel paarden. Wij hadden een lekker plekje opgezocht en lekker in de zon gelegen. 'S middags kwam er een groepje kinderen langs die waren op een Engels kamp (ze kwamen allemaal uit delen van Azië) en moesten mensen interviewen in het Engels, dit was heel schattig.
'S avonds zijn we lekker uiteten geweest bij een westers restaurant op aanraden van een van onze docenten die in Hua Hin heeft gewoond.
De volgende dag zijn we naar een Khao Takiab geweest dit is een ander strand in Hua Hin, op de berg (Khao=Heuvel) is een monkey sanctuary en een gouden meters hoge boeddha. De apen kwamen ons ook vergezellen op het strand en ze waren totaal niet bang maar gelukkig ook niet agressief.
De zondag hebben we nog even op het strand waar we vrijdag ook waren gelegen en zijn rond 5 uur vertrokken richting Bangkok.

Nog even tot het laatste puntje, de ongedierte hier. Het is hier overal heel vies op straat, nu ben ik daar al redelijk aangewend maar de kakkerlakken of ratten die soms voor je voeten langs rennen, daar wil ik niet eens aanwennen. Tot daar aan toe dat die beesten op straat rond lopen maar het laatste wat je wilt is dat je terug komt van een heerlijk weekendje strand, je kamer deur opendoet en daar gaat een kakkerlak door de kamer. Kim en Ik hadden een halve hartverzakking natuurlijk, gelukkig wou een van onze vrienden hem wel vangen in een glas en later heeft die hem weer naar buiten gegooid. Ik hoop maar dat die beesten voortaan buiten blijven spelen en niet in ons appartement.

Ik begon er ook wel aan te wennen dat blanken echt een attractie zijn in Bangkok (in ieder geval het deel waar wij wonen wat totaal niet toeristisch is) maar het blijkt ook dat het je heel veel status geeft als je op Rangsit zit. Ik stond lekker in de zee in Hua Hin wordt ik spontaan aangesproken door een ontzettend verlegen Thais meisje, ze vroeg hoe ik heette dus even een kort gesprekje met haar gehad, tot ze vroeg wat ik hier deed of ik op vakantie was dus ik antwoord Nee, ik zit op Rangsit University Bangkok waarop zij voor me buigt. Rangsit is een van de grootste en bekendste privéscholen van Thailand, blijkt nu. We wisten wel dat dit een luxe school was aangezien het midden in een villa wijk staat, 12 ultra moderne gebouwen telt en de gemiddelde leerling minimaal in een gloednieuwe auto naar school komt, als het al geen Ferrari of Porsche is.De leerlingen blijken dus voornamelijk rijke lui te zijn maar ook Thaise beroemdheden (die voor mij niet bekend zijn).

In hun ogen zijn wij super rijk omdat we blank zijn vergeleken met hun zullen we dat ook wel zijn aangezien tijdens de les over Thaise cultuur is gevraagd hoeveel een starter met een bachelor diploma hier ongeveer verdient. Het antwoord is ongeveer 15000 baht per maand dat is ongeveer (MAAR) 350 euro. Dat is best wel triest, aangezien de gemiddelde student dit verdient met een bijbaantje in Nederland.

Inmiddels zit ik weer aan school, gister hadden we weer kook les en hebben we de gezonde versie van kipsaté leren maken en kip met cashewnoten! Alles wat wij leren koken is heel gezond aangezien het op het menu van een spa zou moeten passen. Vandaag weer Yoga en Meditatie gehad en de rest van de week weer de echte school vakken!
De plannen voor volgend weekend zal ik nog met jullie delen!

Nou dit was weer een heel verhaal!
Super leuk om jullie reacties te lezen op mijn blog:) Dank jullie wel!!

Veel Liefs

Esmee

  • 18 Februari 2014 - 11:32

    Marie, Eric, Fionn, Luke En Eoin:

    Hoi Esmee,
    jeetje meid wat beleef je veel daar !! ben heel blij voor en met je verhalen. heel fijn om te lezen dat je zo onwijs geniet !! groetjes van ons allen xxxxx

  • 18 Februari 2014 - 13:12

    Ome Nenee:

    je bent toch ook schatrijk, gezond en allemaal lieve mensen die je vrienden willen zijn,
    Dat zijn kostbare dingen, we genieten van je verslagen , ga er maar lekker mee door, en geniet van beessies, ook in je kamer zijn ze banger voor jullie hoor.
    gr van ons

  • 19 Februari 2014 - 14:27

    André:

    Mooi verhaal !!
    Blijf zo doorgaan met schrijven op je blog, dat is net zo leuk om te lezen als whatts app.
    Zie je wel over die beestjes , ze zijn veeeel banger voor jou ( jullie ) dan jullie voor hun moeten zijn.

    Nog een week of drie , dan komen wij de boel inspecteren.
    Hoop nog veel van je te lezen tot die tijd.

    Groetjes van ons .

  • 19 Februari 2014 - 14:34

    Sonja:

    Ik heb weer genoten van het lezen van je blog. Wat onderneem je veel. xxxx

  • 19 Februari 2014 - 16:49

    Johan Struik:

    Esmee wat een verhaal erg leuk dit op deze manier te kunnen delen.Met veel interessen zien we het vervolg tegemoed.Nog erge leuke en interestante dagen , je OPA Johan Hai.

  • 27 Februari 2014 - 16:16

    Rico Bouma:

    Kreeg het berichtje over deze site van Margriet. Leuk te horen dat het goed met je gaat. Ga binnenkort bij je vader en moeder hache eten met Margriet. Wens je veel succes met de studie. Het blijft een herinnering en ervaring voor heel je leven. Dat ik jou leeftijd had - en dat is heel lang geleden - ben ik een half jaar naar New York geweest. Veel sukses en groeten Rico. P.S. ik had gisteravond een spin in mijn slaapkamer kun je die even weghalen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 11365

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 21 Juni 2017

6 maanden werken op een cruiseship!

30 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Spa & Health Management in Thailand en Bali

Landen bezocht: