Actief Weekendje weg! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Actief Weekendje weg! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Actief Weekendje weg!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

24 Februari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Halloo allemaal!

Vandaag maar weer even een update vanuit een wat meer bewolkt Thailand dan ik gewend ben! Want ja de afgelopen dagen is het wat bewolkter en het is 'maar' 27-30 graden ofzo! De eerste x hier dat we maar een vestje uit de kast trokken om na 4 uur mee rond te lopen want toen was het toch wel fris vergeleken met de normale 35 graden of meer. Gelukkig wordt het straks mooier weer, volgens de Thaise weer mensen..

Dan maar weer even over het weekend, want daar kijken we praktisch de hele week naar uit. School overleven en knallen in het weekend zullen we maar zeggen. School bevalt me prima, best interessante lessen vooral koken en yoga zijn erg leuk, vanaf week 5 krijgen we ook massage dus daar heb ik ook wel zin in! Maar ik kijk toch altijd weer uit naar het weekend want dan gaan we reizen!

Dit weekend begon vrijdagavond toen was er een voetbal wedstrijd tussen Stenden studenten en leraren van Rangsit. Kim en Ik waren door onze vrienden gevraagd om foto's te maken dus dat hebben we gedaan. Best even leuk zo'n wedstrijdje kijken! 'S avonds werden we zelfs nog verrast met een extra 10 kilo voor in onze koffer, aangezien iedereen een medaille kreeg en wij ook omdat we waren wezen kijken en foto's hebben gemaakt.

Helaas liep de rest van de planning in de soep. We waren van plan het weekend door te brengen in Bangkok in of in de buurt van Khao San Road, dit is een beroemde backpackers straat. Helaas kregen we vrijdag te horen dat het niet veilig zou zijn daar dit weekend heen te gaan aangezien de er protesten waren gepland in dat deel van de stad en ook wegblokkades, dit keer zouden ook de rijstboeren de straat opgaan. Gelukkig (achteraf) dat we niet gegaan zijn aangezien er toch weer ontploffingen zijn geweest niet op Khao San Road maar wel in die omgeving, zoals jullie vast in het Nederlandse nieuws hebben gezien. Hier in de buurt merken we er gelukkig niks van. Het is even afwachten wat de uitslagen van de verkiezingen brengen. Toch maar een ander x naar Khao San Road.

Al gauw hadden we nieuwe plannen gemaakt, zaterdags zouden we naar de Chatuchak weekend markt! Dit is de grootste weekend markt ter wereld dus dit beloofde wat. Nou en groot was het zeker, we hebben waarschijnlijk maar een klein deel gezien. Het was deels overdekt en deels niet en gelukkig was het te doen met de warmte. Ik heb weer even wat goedkope kleding gescoord en wierook om mee te nemen! Alles is te vinden op de markt, van typisch Thaise producten naar toeristische troep! Dus daar ga ik zeker nog een x heen!

Zondag zijn we naar Erawan National Park geweest. In dit park zijn watervallen die in het must-see lijstje van Thailand staan dus dat moeten wij ook gezien hebben! Om 8:00 zaten we met z'n 7en voor een rit van 3 uur naar het national park. Dit x onderweg hebben we meer van het platteland gezien. Blijkbaar hebben ze geen verkeersregels in Thailand, of niemand houd zich eraan, dat kan ook. Want inhalen mag links rechts maakt niet uit, over de vluchtstrook ook goed. Zelfs toen we meer op het platteland reden op een eenbaansweg kon de buschauffeur rustig inhalen in een bocht, gelukkig kwam er niks van de andere kant.Overal wordt ook gescheurd en wij werden door elkaar geklutst in het busje want de wegen zijn niet al te best. Wij denken er maar niet teveel over na en gaan er vanuit dat de chauffeur weet wat ie doet, ook al twijfelen we daar soms wel aan.

Maar goed om 11 uur waren we bij Erawan national park, na eerst een hapje eten begonnen we aan onze beklimming van de waterval. De watervallen begonnen uit 7 'levels' elke steeds een beetje hoger.Er stond ook een bord dat ons waarschuwde voor woeste apen, maar die hebben we blijkbaar gemist, wel hebben we een schattig apen gezinnetje gezien met 2 baby aapjes, maar daar was niks woests aan. Bij elk platform van de waterval kon je ook zwemmen, onderaan waren ze over vol maar bovenaan werd het steeds rustiger want de klim was behoorlijk zwaar. In het begin vals platte paden afgewisseld met steile trappen op en af, maar later waren de trappen verdwenen en moesten we zelf onze weg naar boven vinden over rotsen en boomstronken. Halverwege waren we zelf al behoorlijk doorweekt, want ja vandaag kon de zon wel schijnen en was het volgens ons busje 40 graden buiten.Op de terugweg zouden we nog even zwemmen maar zodra je je voeten in het water stak kwamen de vissen op je af om aan je te knabbelen, daar hadden ze dan weer niet voor gewaarschuwd op een bord. De waterval was gelukkig erg mooi en de klim was de moeite waard! Iedereen had achteraf genoten van ons avontuur. We hebben zelfs nog een slang gezien, gelukkig ver af anders vond ik het vast niet zo heel leuk hihi! Rond 4 uur zaten we weer in het busje naar huis en rond 8 uur waren we thuis want het verkeer zat niet echt mee, iedereen was behoorlijk kapot dus maar op tijd naar bed!

Dan de maandag, want ja dat is normaal kook dag maar vandaag niet. Vandaag waren we vrij want woensdag gaan we naar de markt voor koken om meer te leren over verse producten en kruiden! Eerst hebben we even lekker uitgeslapen en middag gegeten en daarna lekker een paar baantjes getrokken in het zwembad, zonnen was er niet bij want het was weer bewolkt. Wel heerlijk genoten. Net even lekker een hapje gegeten en morgen heb ik weer yoga & Meditatie, dus daar heb ik wel weer zin in!

Ik zal nog wat foto's plaatsen van de watervallen! Misschien wil ik een van de foto's die gemaakt zijn wel uit laten vergroten op canvas want sommige zijn echt heel mooi! Maar hier plaats ik even een paar die ik zelf heb gemaakt met mijn telefoon dus de kwaliteit is niet zo fantastisch:)

Even terug naar mijn Thaise cultuur les: elke week leer ik weer wat nieuws dus dat deel ik nog even met jullie. Blijkbaar heeft elke dag van de week een eigen boeddha, dus de dag waarop je geboren bent is verbonden met een bepaalde boeddha die bij jou past. Dit is wel heel leuk om te weten, vooral omdat de verschillende boeddha's ook voor verschillende eigenschappen staan!

Nou dat was het wel weer voor vandaag!

Tot snel :)

Oh als er mensen hier geïnteresseerd zijn in mijn adres in Thailand dat is het volgende:

Esmee Blokker (Room 403)
Sita Villa Apartment
271/293 Ake-Prajim 3 Road Soi 2
Muang-Ake (Project 1), Lak-Hok,
Muang, Patumtani 12000
Thailand

• 24 Februari 2014 - 18:34

Sonja:

Met het lezen van je verslag ben ik weer op de hoogte.Gelukkig kom je niet in aanraking met onrust i.v.m de verkiezingen . Je foto"s zijn mooi.Groet sonja

• 24 Februari 2014 - 20:42

Ouwe:

Zo meissie dat was een berg leeswerk.
    Je kan straks wel een reisverslag schrijven en dit naar een reisorganisatie sturen , denk dat ze het publiceren.

Toch doet het me goed dat je ongeveer elke week een verslag maakt. Houd ons hier in het sombere NL maar op de hoogte.

Verder weet ik niet veel hier te schrijven, wat nog niet in Whats App gezegd is.

Houd vol , maak het leuk en blijf genieten.

Groetjes

• 26 Februari 2014 - 11:06

Johan:

mooi verslag ik hoop dat er nog velen volgen,dan gaat het heel goed met jou esmmee.je oop johan

• 27 Februari 2014 - 18:44

Tante Astrid:

Hoi meid,
    Omdat opa gisteren zo trots over je aan het vertellen was Nu net je reis verslagen gelezen. Meid wat ben ik jaloers je heb het nu misschien nog niet door hoe super mooie ervaring dit voor je is Maar als je weer in ons koude kikkerland ben vast heel snel.
    Genoten van je verslag en geniet op en top van dit vast super mooie land
    Xx tante Astrid