Bijna een MAAND(!!) hier - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Bijna een MAAND(!!) hier - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Bijna een MAAND(!!) hier

Blijf op de hoogte en volg Esmee

27 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen!

Nog maar een updatje vanaf hier, ik heb vandaag bijna geen les omdat onze Ajarn (leraar) ziek is dus ik hoef pas om 14:15 twee uurtjes naar het consultatie uur. Vandaag ben ik precies een maand geleden naar schiphol gegaan en morgen ben ik echt een maand hier. De tijd gaat zo ontzettend snel.. Over 2 weken komen mijn ouders alweer, en als hun weer naar Nederland gaan ben ik nog maar 1 week in Thailand ongeveer.

School bevalt nog steeds goed, deze week is wat rustiger omdat er dus wat is uitgevallen. Helaas is de minor wel wat drukker dan ons was beloofd, aangezien de minor pas dit moduul is aangepast hebben wij nu ineens veel vaker les dan voorgaande jaren, gelukkig vind ik het wel interessant. Het nadeel is dat we dus minder tijd hebben om te reizen.

Aanstaand weekend willen we naar Koh Si Chang. Dat is een eiland dichtbij Bangkok (100 km ongeveer). We willen graag nog een x een eiland bezoeken dus dit is onze kans. Kim haar zusje is hier eergisteren aangekomen dus die gaat ook mee dit weekend.

Verder hebben we nog niet veel plannen gemaakt voor de rest van de weken. Gisteren zijn we naar de markt geweest met Healthy Food, dit was heel interessant we hebben veel verse kruiden en producten gezien. Ook hebben we de King and Queen of Thai fruits geproefd. The King of Fruits is de Doerian, dit is die grote stekelige vrucht die heel erg stinkt (naar rotte eieren) maar wel heel lekker zoet is, het is heel apart want het is heel zacht en smaakt een beetje naar meloen. De Queen is de Mangosteen dit is heel lekker beetje zurig van binnen. Dus was wel weer een belevenis.

We hebben ook alweer 10 tallen boeddha's gezien die staan hier ook echt overal langs de weg. Hier hebben ze de 'slanke' boeddha's want de 'dikke' boeddha is Chinees en dus niet Thais. Net als afbeeldingen van de koning en koningin die zijn echt heel belangrijk hier. Je kan zelfs in de gevangenis terecht komen als je op geld stapt omdat je dan op de koning gaat staan. Je mag ook echt niks slechts zeggen over de koning dat is ook heel slecht. Het is wel heel mooi om te zien dat ze zo trots zijn op hun koning en koningin.

Zoals eerder beloofd zal ik de foto met de tijger die in Ayutthaya was gemaakt nog even toevoegen aan deze blog!

Ik zal na mijn weekend wel weer even laten weten hoe het hier gaat :)

  • 27 Februari 2014 - 21:24

    André:

    Ik dacht ..............
    Een levende tijger maar het is een teddy.

    Ja meissie tijd gaat heel snel.
    Alweer een maand weg , begint te wennen. ( voor mij )

    Gelukkig kunnen we app'en en skypen, zien we en horen we elke dag wel wat van je.
    Mooie momentjes zijn dat.

    Groetjes.

  • 28 Februari 2014 - 09:56

    René:

    Alaaf het is hier nu carnaval, dus dat mis je deze keer alhoewel, missen is een groot woord.
    je vader komt net binnen, we gaan naar de sauna, lekker genieten.
    jij ook gr rené en fia

  • 28 Februari 2014 - 15:58

    Sonja:

    die tijger is echt onder de indruk van jullie zie je zooo!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 11374

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 21 Juni 2017

6 maanden werken op een cruiseship!

30 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Spa & Health Management in Thailand en Bali

Landen bezocht: