Fantastische Vakantie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Fantastische Vakantie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Fantastische Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Esmee

24 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Halloo iedereen!

Zoals ik al eerder had verteld zouden mijn ouders komen! De vrijdag voor de vakantie was het dan eindelijk zo ver! om 5 uur 's ochtends al richting het vliegveld om ze daar op te halen, ik was echt super blij om ze te zien!
Vanaf het vliegveld eerst lekker naar het hotel geweest en daarna op school en bij mijn 'huis' rond gekeken. 's avonds heerlijk gegeten, de volgende dag hadden ze nog een dagje vrij voor de reis begon dus mij leek het leuk om naar de Chatuchak weekend markt te gaan. Daar hebben we ons wel een middagje vermaakt. Leuk ook als je ouders zeggen dat ze het leuk vinden dat jij hen overal rondleid hihi! ben toch al wel een beetje ingeburgerd.

Zondags zou de rest van de groep van mijn ouders reis aankomen dus na een rustig ontbijt kennis gemaakt met de rest van de groep. En wat een geluk, het was geen probleem dat ik de eerste paar dagen mee zou reizen, alles werd meteen geregeld! Zondag middag meteen een lunch gehad op de Baiyoke sky hotel dat is de hoogste toren van Thailand en 's avonds op een dinerboot gegeten.

Maandag gingen we wat tempels bezoeken en het grand palace in Bangkok, echt de toerist uithangen dus! In de avond zijn we naar Siam Niramit geweest dit is een show over de geschiedenis en cultuur van Thailand. Wat een belevenis was dat echt je moet het gezien hebben om te beseffen wat het is want woorden zijn niet genoeg. Het staat ook niet voor niks in het guinness book of world records.

Dinsdag naar Kanchanaburi geweest en daar de brug over de river Kwai bezocht ook wel bekend van de gelijknamige film haha! Ook zijn we naar het museum geweest en de oorlogsbegraafplaats waar veel Nederlanders liggen. Daarna nog met de trein over het dodemansspoor gereden. Daarna naar ons hotel daar.

Woensdag was alweer mijn laatste dagje van de reis.. die eindigde in Ayutthaya waar we weer wat tempels hadden bezocht en de overblijfselen van de VOC in Thailand. Daarna afscheid genomen van mijn ouders en terug naar Bangkok.

Na een nachtje in Bangkok de volgende ochtend vroeg alweer in het vliegtuig gestapt richting Chiang Mai dat ligt in het noorden van Thailand.
Donderdag middag meteen naar het Tiger Kingdom geweest waar we met baby tijgers en grote tijgers konden knuffelen. Vrijdag zijn we wezen kajakken 3 uur lang en zaterdag naar het olifanten park waar olifanten wonen die gered zijn. We hebben eerst de olifanten gevoerd en daarna gereden en gewassen, echt een fantastische dag! Zondag zijn we nog wezen ziplinen door de oude jungle met bomen van 40-70 meter hoog. Dit was best wel leuk maar van ons had het wel wat langer mogen duren!

En toen was de vakantie alweer voorbij.. Nu nog 2 weekjes school en een weekje vrij/toetsen. Aankomend weekend nog even heerlijk genieten met mn ouders en dan is het helaas alweer bijna tijd voor afscheid.. maar dan zit ik ook alweer zoon beetje op de helft van mijn reis!

Dit was het wel weer voor nu!

Liefs

• 24 Maart 2014 - 14:08

Joshua Wehnes:

Leuk stukje Esmee!:) Het is mooi dat jij het naar je zin hebt. Groetjes van hier xx

• 24 Maart 2014 - 15:43

Rene:

Ziet er leuk uit wat jullie gedaan hebben, doe je ouders de groeten zodra je ze weer ziet, hun huis is ingestort de kat weggelopen, slootdorp voor de helft verdwenen, al zijn vissen verdronken, maar verder gaat het hier prima, dus je ziet je zit beter in thailand, kortom maak plaats dan komen we daar wonen.
    Gr van ons

• 25 Maart 2014 - 04:27

André:

Ben blij hier te zijn !!
    Zeker na de bemoedigende woorden van Rene.
    Heb nog wel een geestehuisje voor Rene gehuurd, welkom.
    Esmee tot donderdag.

• 25 Maart 2014 - 10:50

Esmee:

Hoi Ome Nene

Wat jammer staat jullie huis nog wel dan als de helft van Slootdorp weg is? Ik ben nog maar 17 dagen in Thailand dus dan moet u wel opschieten!

Tot snel

• 25 Maart 2014 - 12:26

Maria, Eric, Fionn, Luke En Eoin:

Hihihhi ik weet niet wat leuker is jouw verhaal Esmee of die van Rene :0 lol
    top dat jullie zo genieten daar xxx

• 25 Maart 2014 - 20:20

Johan:

goed te lezen dat alles daar zo goed gaat,wie de poes eten geeft die is zijn vrind gaat goed met zijn huis ,en hier alles met ons ok nog vele mooie dagen met elkaar gr tjes opa johan.en jenny.