Songkran in Thailand en Aankomst op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Songkran in Thailand en Aankomst op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Songkran in Thailand en Aankomst op Bali

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi iedereen!

Inmiddels zitten mijn eerste 10 weken in Thailand erop en vanmiddag ben ik aangekomen op Bali! Ben erg benieuwd wat de komende 10 weken gaan brengen en of de tijd zo snel blijft gaan.

De laatste dagen in Bangkok zijn super snel gegaan, eerst nog wat school afgesloten en de laatste toetsen gemaakt. Op donderdag werd er op school alvast Songkran gevierd, dit is het Thaise nieuwjaar dat officieel dit weekend begint.

Songkran is echt een belevenis! Op school was het natuurlijk niet zo groot als het zal zijn in Bangkok of Chiang Mai maar wat was het leuk. Het Thaise Nieuwjaar wordt eigenlijk gevierd als een groot watergevecht, vooral omdat April hier ook de warmste maand is. Op school kon je 's ochtends bij de monniken kijken en daarna kwam er een parade over het terrein, hier zat ook de president van school bij waar wij bloemen aan mochten geven want dat brengt geluk. In de parade werd er met water gegooid maar er reed ook een brandweerwagen mee dus je raad het al, aan het eind van de parade waren we door en door nat!

Daarna werd er een lunch geopend door de president van school, ze vierden Songkran samen met International Day en gaven dus ook aandacht aan de buitenlandse studenten op school. We hebben heerlijk gegeten en genoten van het feest op school, een ideale dag om Thailand af te sluiten.

Want donderdagnacht om 3 uur moesten wij klaar staan met alle bagage om naar het vliegveld te worden gebracht. We vlogen pas om 6:15 maar vanwege de verwachtte drukte moesten we dus al wel op tijd weg. Het ging allemaal wel soepel op het vliegveld en ook de vlucht ging goed, die duurde ook niet zo heel lang gelukkig!

Eenmaal aangekomen in Bali, valt het gelijk al op dat we de woorden tenminste weer kunnen lezen! Je begrijpt er misschien nog steeds niks van, maar je kunt het in ieder geval lezen. Sommige worden zijn wel echt Nederlands, zoals Taksi, Notaris, Decorasie enzovoort. Echt leuk om te zien!

Iets anders wat ons meteen op viel is dat Bali schoner lijkt als Bangkok wat wel een hele verademing is. Maar als je dacht dat er in Bangkok veel scootertjes reden, dan heb je fout gedacht want waar mogelijk rijden er hier nog veel meer! Het verkeer hier is ook weer chaotisch maar toeteren is hier wel erg belangrijk bleek wel onderweg van het vliegveld naar ons hotel.

Erg leuk om allemaal te zien en ik ben benieuwd wat ik hier allemaal ga meemaken!

Oh ja en het leukste is wel om te kunnen zeggen dat ik hier multimiljonair ben! Want ja 3 miljoen Roepia is ongeveer 189 euro.. Dus toch leuk om dat een x te kunnen zeggen!

Ons hotel hier is ook vele malen luxer dan wat we in Thailand hadden dus dat is wel erg fijn. Ik zit nu op een tijdelijke kamer met Tina tot Zondag dan krijgen we onze vaste kamers. Zondag is er ook al een briefing over hoe en wat in Bali en maandag is onze introductiedag op school!

Nou dit was het wel weer voor nu! Ik denk dat deze 10 weken voorbij zullen vliegen en voor je het weet sta ik alweer op Schiphol!

Liefs,

Esmee

• 12 April 2014 - 18:38

André:

Hoor het alweer , het is weer een straf om daar in Bali te zijn.
    Je foto's spreken boekdelen.

Het is je gegund hoor.
    Wat zal je het koud hebben als je weer thuis bent.

Gelukkig duurt dat nog effies.

Veel plezier daar.

• 13 April 2014 - 19:00

Marie Eric Fionn Luke En Eoin:

Hoi meid,

wat een belevenis allemaal zeg !!! geniet er lekker van meid en die 10 weken zijn zo voorbij !!

groetjes van iedereen hier

xxx

• 14 April 2014 - 21:46

René En Fia:

We zijn echt niet jaloers op jouw hoor, al dat mooie weer en die mooie stranden, je moet er maar zin in hebben.
    Geef ons dan ons eigen land maar vandaag heerlijk regen en zodra je wat buiten wil doen dan kan dat gewoon lekker niet, je ziet je mist dit allemaal maar even, maar gelukkig over 10 weken mag jij hier ook weer van genieten, dus nog even afzien.
    lieve gr van ons