Indonesische avonturen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Indonesische avonturen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Indonesische avonturen

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Hallo iedereen!

Inmiddels is de derde week school hier op Bali ook alweer voorbij, want morgen is het een feestdag dus een extra lang weekend. De tijd gaat echt super snel over minder dan 8 weken is mijn reis alweer voorbij. In de afgelopen 2 schoolweken is er niet veel interessants gebeurt, ik heb de normale lessen gehad zoals die hier op mijn rooster staan. De voetmassage les was wel weer erg leuk, maar helaas hebben we er nog maar 1 te gaan. Maandag in week 2 hadden we een fieldtrip naar Kirana spa waar we zelf een massage kregen en 2 uur mochten vertoeven bij het zwembad, sauna en jacuzzi. Dat was toch wel weer een heerlijk dagje want de massage was ontzettend lekker en daarna lekker zwemmen en in de sauna was ook fijn. En deze week maar 3 daagjes les gehad dus dat valt ook helemaal mee.

In het weekend toen Lisanne, Tina en ik even naar de Carrefour zouden gaan want die zit hier ook moesten we onderweg stoppen met de scooter. Ik zat achterop bij Tina en we moesten aan de kant vanwege een soort parade over de straat. Vooraan liepen mensen met eten, drinken, bloemen, offers dachten wij voor de goden. Daarachter liepen mensen met muziek instrumenten, wij dachten ondertussen dat het misschien een parade voor iets van het geloof was of een soort feestdag. Maar achter de mannen met instrumenten kwam een fel gekleurde toren gedragen door meerdere mannen, wat bleek nou, boven op die toren lag een doodskist en degene die was overleden werd op deze manier naar zijn crematie gebracht. Na de eerste toren volgde nog een wat kleinere toren, het blijkt dus hoe hoger je toren hoe belangrijker je was. Wij vonden het best wel interessant om dit een x gezien te hebben, want de mensen vierden dus echt dat die persoon was overleden.

Na bijna 2 weken hier op Bali toch maar de beslissing genomen om zelf ook een scooter te huren want dat is toch wel heel erg makkelijk hier. Dinsdag de scooter gehuurd en Woensdag meteen naar het strand geweest en het ging allemaal prima. Wel is het verkeer erg chaotisch dus je moet erg goed op blijven letten.

Elk weekend betekend nieuwe avonturen beleven. Vrijdag hebben we de vulkaan op Bali beklommen de Gunung Batur (Gunung = Berg). Om 01:30 werden we opgehaald en rond half 4 zijn we begonnen aan de klim van ruim 2 uur, in het donker. De Vulkaan is 1717 meter hoog en we zijn tot het hoogst mogelijke puntje geklommen nog hoger dan de krater. Het uitzicht was spectaculair, want tegen de tijd dat wij boven waren kwam de zon op en ook de krater was mooi om te zien aangezien er stoom uit kwam omdat de vulkaan nog steeds actief is. We waren best wel trots op ons zelf dat we helemaal naar boven waren geklommen want makkelijk was het niet, vrijdag overdag waren we ook allemaal doodop. Toch ook wel een gek idee dat op een uur rijden van ons hotel een actieve vulkaan ligt.

Op zaterdag zouden we gaan surfen bij Seminyak. Uiteindelijk is het gewoon een relaxt dagje strand geworden, wat ook niet verkeerd is. In de avond heerlijk gegeten op het strand met uitzicht op de zee en zonsondergang, ook kwam er nog een bandje spelen dus dat was echt genieten.

Zondag zijn we naar de spa geweest want onze CBL opdracht was om te gaan mystery shoppen bij een spa. Nou is het natuurlijk nooit erg om als opdracht een heerlijke behandeling te krijgen. We hebben een lekkere massage gehad.

We hebben weer super leuke plannen gemaakt voor de aankomende weken, een soort bucketlist zodat we tenminste gaan doen wat we echt willen. Morgen ben ik dus vrij en ga ik samen met een klasgenootje winkelen en de Indonesische lerares brengt ons naar een leuke plek en helpt ons dus ook om een leuk prijsje te krijgen. Echt onvoorstelbaar hoe aardig de mensen hier zijn. De Indonesische lerares gaat dus buiten werktijd gewoon met ons shoppen en laatst in een restaurant werden we door lokale mensen uitgenodigd om een keer te komen bbq’en en thee drinken op de voorwaarde dat we haar zoon wat Engels zouden leren. Dat gaan we dus nog zeker een x doen.

Wat we precies dit weekend gaan doen is nog even afwachten op wat rooster wijzigingen van de meiden die geen spa & health doen. Want blijkbaar is het voor hun geen feestdag, weet niet hoe dat werkt hier maar goed! Maar het wordt vast weer een heel leuk weekend.

Ik vind het altijd zo leuk om te skypen met mensen van thuis en ik mis iedereen wel maar meer de leuke dingen die je met elkaar deelt en de lol en gezelligheid. Hier is zoveel te zien en te doen dat ik geen tijd heb om aan thuis te denken. Wil ook nog niet naar huis omdat ik nog zoveel wil zien en het gevoel dat er te weinig tijd is. Maar ook wel zin om straks iedereen weer te zien. Dus wel een heel tegenstrijdig gevoel. Maar de tijd gaat super snel dus dat betekend dat ik het nog naar mijn zin heb!

Oh ja voor ik het vergeet, gister nog even een leuk momentje. Want ik heb gister de cijfers van het moduul in Thailand gekregen en ik heb alles dik gehaald dus; happy me!

Nou dat was me weer een heel verhaal en heel veel leeswerk voor jullie hihi!

Dikke Kus,

• 30 April 2014 - 17:09

René En Fia:

gefeliciteerd dat je alles weer gehaald hebt, het lijkt vakantie, maar er moet ook gewerkt worden, zijn er ook klasgenoten die niks of bijna niks halen.
    groeten van ome nenee en tim en fia, we passen 11 dagen op tim, ook weer leuk.
    lieve gr van ons

• 30 April 2014 - 19:30

André:

Meeste wat je schrijft had je gelukkig al met ons gedeeld.
    Toch vind ik het erg fijn om weer wat op je blog te lezen.
    Heerlink dat je module Thailand zo goed heb afgerond.
    Ben best trots.

Ach en eind
    juni duurt nog vrij lang hoor.

• 01 Mei 2014 - 18:52

Sonja:

Wat leuk dat je die jongen wat engels gaat leren.Leuk om alles te lezen.Groet Sonja

• 04 Mei 2014 - 09:03

Esmee Blokker:

Lieve ome René en tante fia,

Er zijn inderdaad ook mensen die het niet gehaald hebben en dus dit moduul in Bali ook nog wat van Thailand moeten inhalen! Wat leuk dat jullie 11 dagen op Tim mogen passen, geniet er maar lekker van!

Liefs,