Ubud en omgeving - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Ubud en omgeving - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Ubud en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo iedereen!

Ik geniet hier echt nog volop, dat kan ik elke week alleen maar opnieuw zeggen omdat het gewoon echt zo is!

Vorige week was weer een top week. School was redelijk rustig, natuurlijk moeten we ook veel doen aan school maar dat is niet zo interessant om hier te vermelden, maar niet dat jullie denken dat het hier alleen maar vakantie is!

Donderdag had ik de eerste les Balinese massage, dit is tenminste een echte massage en morgen mogen we het voor het eerst zelf proberen! Ik ben benieuwd. De voetmassage zit er in elk geval al wel in bij mij.

Op vrijdag gingen we met alle mensen die hier op Grand Tour zijn naar Bali Village, dit is een typisch Balinees dorpje waar je gewoon kan kijken hoe het allemaal gaat.

Het was erg leuk, we gingen eerst op de school kijken. De kinderen gaan hier 6 dagen per week naar school maar maar halve dagen vanwege de warmte. Het schattige was dat de kinderen voor ons vader jacob gingen zingen hihi!

Na de school gingen we het dorpje in, en wij dachten slapen die mensen nou buiten? want op het 'terras' van het huisje stond een bed, maar al snel werd duidelijk dat ze hier de dode mensen opleggen voordat ze tijdelijk begraven worden of meteen gecremeerd. Best een gek idee dat je je overleden familielid even buiten voor de deur neerlegt..

In het dorpje konden we de huisjes zien, die zijn simpel maar zien er best stevig uit. We leerden daar hoe ze bladeren vlechten en vormen ermee maken voor ceremonies die te maken hebben met het hindoeïsme. Een ouder vrouwtje zat erbij die ook nog druk aan het vlechten was, bleek ze 94 jaar te zijn!

Na het dorp gingen we naar de rijstvelden om te kijken hoe de mensen hier boeren. We konden zelf de ploeg besturen achter de koeien en zelf rijst planten. Ik zal nog even een foto plaatsen waar ik rijst aan het planten ben tot mijn knieën in de modder. Het was niet een heel schoon werkje..

Daarna kregen we een heerlijke, typisch Balinese maaltijd. Het was heel uitgebreid! Eerst kregen we iets wat op aardappel leek maar het niet was met kokos, toen tempé koekjes, soep, rijst met verschillende soorten vlees en groente en als laatste banaan met kokos. Het was echt heel lekker en leuk om te proberen!

Daarna gingen we al weer terug en zodra we terug waren in het hotel wilden wij ook zo snel mogelijk richting ons weekendje in Ubud. We hadden een super leuke homestay gevonden we sliepen in huisjes voor het zwembad echt super geregeld! Op vrijdag hebben we niet zoveel meer gedaan en zaterdag zijn we er vroeg uit gegaan om wat dingen te bezoeken.

Als eerst zijn we naar de koffieplantages gereden. Hier konden we kijken hoe de koffie groeide maar ook naar andere soorten fruit en specerijen. Een bekend soort koffie van Bali is de Luwak koffie, deze wordt overal ter wereld verkocht voor 200-600 dollar per kilo koffie. Luwak is de Indonesische naam voor de Civetkat. Nu zul je wel denken wat heeft die kat met de koffie te maken? Nou het schijnt dus, dat deze koffie zo lekker is omdat de Civetkat eerst de koffiebessen heeft opgegeten en toen de koffiebonen weer heeft uitgepoept waarna van die bomen deze koffie wordt gemaakt. We mochten voor een aanzienlijk goedkoper bedrag dan in het buitenland de koffie wel even proeven, naar mijn mening smaakte het naar, jawel: koffie.. Misschien wel omdat ik geen koffie lust haha!

Omdat ik natuurlijk zoveel van Papa en Mama houd en hun het wel gun om een lekker bakje poep koffie te proberen heb ik een pakje meegenomen dus als ik thuis ben kunnen ze daar heerlijk van genieten :)!

Na de koffieplantages en de civetkatten, zijn we door gereden richting de Gunung Kawi tempel want Gunung Kawi zelf (de koningsvallei) konden we even niet vinden.. De tempel hebben we bekeken compleet in sarong want anders kom je er niet in. Daarna zijn we naar Tirta Empul geweest dit is een tempel met een heilige bron waar mensen komen om zich in te wassen.

'S avonds zijn ik en Lisanne nog heerlijk naar de bekende Ubud markt geweest en nog even wat leuke dingen gescoord! Zondags zijn we nog naar de olifantengrot geweest, vraag me niet waarom het olifantengrot heet want die heb ik niet gezien.. Maar het was mooi om te zien verder. Daarna zijn we op tijd weer terug gereden naar Denpasar zodat er ook nog wat aan school kon gebeuren!

Nou nu zijn jullie weer op de hoogte, ik moet nog 2 dagen naar school deze week en dan hebben we een heerlijk weekje vakantie! Ons plan is om eerst naar de Gili Eilanden te gaan en daarna door naar Lombok!

Ik zal na de vakantie snel weer wat laten horen!

Veel liefs,

Esmee

  • 12 Mei 2014 - 10:47

    André:

    Ben benieuwd naar de uitgescheten koffie.
    Weer leuk om te lezen je verhaaltjes.
    Goed dat je ons er aan herinnert dat je ook nog wel eens school hebt, als we je spreken en/of lezen ben je alleen maar leuke dingen aan het doen.
    Nou veel succes nog daar.
    De 23e juni komt nu wel erg hard dichterbij.

    Groetjes

  • 13 Mei 2014 - 10:45

    René En Fia:

    hoi esmee, hoe kun je nou denken dat wij ooit zouden denken dat jij dacht dat wij dachten dat het überhaupt in onze gedachte op zou komen dat jij daar alleen maar vakantie viert, en nooit naar school moet,tuurlijk hadden wij dat nooit bedacht, dat moet je niet van ons denken, wij zien ook wel aan alle leuke dingen dat je heel wat ontberingen moet ondergaan daar.
    Maar weet je zeker dat de koffie uit katten poep komt, want wat achter die koeien lag dat vind je vader veel lekkerder, dus neem daar ook maar wat van mee.
    erg leuk om je blog te lezen hoor, geniet en blijf uitkijken.
    gr van ons tot gauw

  • 14 Mei 2014 - 20:04

    Fionn, Luke, Eoin, Eric En Maria:

    Hoi Lieverd,

    wat super leuk meid, jouw verhalen spreken boekendelen !!!!geweldig!!! wij gunnen het je zo. Wij ben ik blij dat ik geen koffie lust :) lekker nog even genieten meid want voordat je weet waar je bent ben je al thuis !!
    dikke knuffel van ons allen xxx

  • 15 Mei 2014 - 10:23

    Sonja:

    Hallo lieverd, ik geniet van je verhalen.Ik vind het ook leuk de reacties te lezen. Het is bijzonder dat ik die

    koffie mag proeven.Om heel eerlijk te zijn ben ik gewoon jaloers als ik weer lees over je belevenissen.

    Kusje mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 11352

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 21 Juni 2017

6 maanden werken op een cruiseship!

30 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Spa & Health Management in Thailand en Bali

Landen bezocht: