Tanah lot tempel en naar huis! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu Tanah lot tempel en naar huis! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

Tanah lot tempel en naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

21 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Lieve iedereen,

Dit is dan toch echt mijn laatste blog want morgen om 14:35 Nederlandse tijd vertrekt mijn vlucht terug naar Amsterdam. Om ongeveer 7:15 maandagochtend sta ik dan weer met beide benen op Nederlandse bodem (hoop ik). Ik hoop maar dat het een klein beetje mooi weer is in Nederland want hier is het nog steeds geweldig.

Afgelopen week stond in het teken van school afsluiten, de laatste dingen doen die we echt nog wilden, genieten en ook afscheid nemen. Maandag had ik mijn toets van dit moduul en die heb ik ook gehaald dus gelukkig geen herkansing op de vrijdag! Onze school doet blijkbaar aan omkoping van leerlingen want na onze toets moesten we even naar het computer lokaal om de evaluatie van het moduul en Stenden Bali in te vullen in ruil daarvoor zouden we een ijsje krijgen. Dinsdag even met Tina naar het strand lekker genieten en een kleurtje opbouwen voor Nederland.

Woensdag hadden we onze verdediging van het business plan waar we afgelopen module aan hadden gewerkt. Onze tutor zei dat ze al van het begin enthousiast was over ons idee en deze verdediging hebben we dus ook gehaald. Al ging het niet helemaal zo goed als gepland, maar toch. Het cijfer van het business plan is nog even afwachten maar ik heb er zelf een goed gevoel over. Verder heb ik alles van dit moduul met een voldoende afgesloten dus ik ben tevreden. School in combinatie met een verre reis is toch wel een uitdaging, maar het is allemaal gelukt en ik heb alles in 1x gehaald.

Donderdag nog even lekker een dagje met Tina en Lisanne op het strand gelegen, want ja we moeten wel bruin zien als we op schiphol aankomen toch? Dus lekker genoten en af en toe een verfrissende duik genomen in zee. Op het strand is het niet alleen genieten van het mooie weer maar ook de meters hoge golven en surfers. Echt leuk om naar te kijken. De stroming is de afgelopen dagen ook erg sterk, dus zwemmen is verboden. Ik merk het al als ik in zee sta dat ik bijna omval van de stroming en dan sta ik maar tot mijn bovenbenen in het water.

Vrijdag vroeg op gestaan omdat Lisanne en ik graag nog naar Tanah Lot wilde, dit is een tempel op een rots in zee. Bij laag water kun je er heen lopen, bij hoog water is er water op de 'weg'. Bij ons was het laag water en nog niet heel erg druk dus lekker rond gelopen en foto's gemaakt. Bali heeft echt mooie plekjes, alleen jammer dat het meeste zo verpest is door massa toerisme. Bij de Tanah lot werd ik een beetje gestoord want eerst kwam er al 1 Indonesische jongen vragen of ie met mij op de foto mocht, nu vragen ze dat hier wel vaker dus ik zei ja is goed. Na 1 foto wou zijn vriend ook even daar kan ik natuurlijk geen nee meer tegen zeggen. Maar daarna kwamen er nog meer aangestroomd die hadden gezien dat ik met die jongens op de foto was geweest en hun wilden dat ook wel, want ja blanke mensen zijn razend interessant natuurlijk. Na 4 mensen werd het toch wel erg irritant dus toen maar proberen niet aan te kijken en als ze dan toch kwamen nee zeggen.

Op een gegeven moment stonden we op een klif met uitzicht op Tanah Lot, ik maakte eerst wat foto's van Lisanne zo voor de tempel en daarna zij van mij. Waren er dus Indonesiërs die stiekem ook foto's van ons aan het maken waren terwijl wij daar stonden, toch echt wel vervelend hoor je voelt je echt een beetje bekeken. Maarja, het hoort er bij in dit soort landen..

Na de Tanah lot nog even in Seminyak op het strand gelegen met de hele groep. Vandaag was ook de eerste dag dat wat mensen weggingen dus het afscheid nemen begon ook al snel. Vrijdagavond alvast afscheid genomen van Lisanne want die vloog Zaterdagochtend al vroeg en zou ik dus niet meer zien.

Zaterdagochtend lekker ontbeten en daarna rustig klaarmaken voor een dagje strand met Shelley en Jeanine hun ken ik al vanaf de Havo en zijn daarna allemaal Vrijetijdsmangement gaan studeren en nu zitten we met zijn 3e hier. Voordat we weggingen ook afscheid genomen van Tina en morgen zijn we zelf aan de beurt!

Morgen rond half 6 onze tijd word ik opgehaald bij het hotel. Ik heb net even mijn koffer ingepakt en blijkbaar weegt hij maar 17kg terwijl ik 23 mee mag. Ik weet niet hoe het komt want ik heb volgens mij meer mee dan op de heenweg. Maar het scheelt blijkbaar behoorlijk als je geen shampoo en douchegel meer meeneemt.

Nou dit was het dan! Morgen in de ochtend nog maar eventjes naar de Beach club en daarna naar het hotel, lekker douche en klaarmaken voor de lange reis naar huis! Ik zie jullie vast allemaal snel weer :)

Heel veel liefs,

Esmee

  • 21 Juni 2014 - 17:03

    Margriet:

    Zo, die 5 maanden zitten er bijna op. Als je ervoor staat, lijkt het heeeel erg lang, maar als je nu terugkijkt is het omgevlogen.
    Ik heb genoten van je leuke en interessante reisverhalen; als je het leest, waan je jezelf helemaal in die oosterse omgeving.
    Bedankt voor je mooie verhalen en een hele goede terugreis gewenst!

    Groetjes,
    Margriet.

  • 21 Juni 2014 - 18:50

    André:

    Zo.

    5 maanden om gevlogen.
    Maar....
    Een prachtige herinnering voor later.
    Souvenirs mee alles ingepakt klaar voor Nederland.
    Koud hier.
    Tot maandag een heel mooie reis terug en tot op Schiphol.
    Groetjes en een heel klein kusje.

    André

  • 22 Juni 2014 - 08:19

    René En Fia:

    een hele goede reis van ons en weer veilig terug.
    we proberen deze week nog even te contacten.
    lieve gr van ons

  • 22 Juni 2014 - 08:22

    René:

    klein kusje, nou van mij een grote knuffel hoor, laat die ouwe man maar, wij zijn veel liever hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1983
Totaal aantal bezoekers 11354

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 21 Juni 2017

6 maanden werken op een cruiseship!

30 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Spa & Health Management in Thailand en Bali

Landen bezocht: