De tijd vliegt! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Blokker - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen!

Alles nog steeds goed hier in Thailand, lekker warm ook gelukkig weer. Maar wat gaat de tijd snel, zeg! Ik was gebleven bij vorige week dinsdag, dat lijkt aan de ene kant al heel lang geleden en aan de andere kant is het net gisteren.

Afgelopen dinsdag hadden we ons laatste lesje Yoga! We hebben onze hele Yoga sessie van een uur doorgelopen en de bedoeling is dus dat je dit bijvoorbeeld ook thuis kunt beoefenen! Ik vind yoga hartstikke leuk, alleen balen als we daarna nog een college hebt terwijl je zo relaxt bent! Maar meestal hebben we dit gelukkig niet.

De woensdag was ook een heerlijke dag! Want jawel we hadden onze eerste les Thaise massage. We begonnen onze massage bij de benen waar we 4 lijnen moesten volgen. Er zijn 2 versies van de Thaise massage die voor het gewone volk waar je al je lichaamsdelen mag gebruiken, dus ook ellebogen en knieën en die voor de koninklijke familie waar je alleen je duim mag gebruiken. Wij leren de tweede versie, dus onze duim wordt flink getraind. De Thaise studenten die echt Thaise massage leren, wij leren alleen de basics, moeten zich 40-60 seconden kunnen omhoog houden met hun vingers terwijl ze in kleermakerszit zitten, dan pas zijn je duimen sterk genoeg! Nou wij dat even geprobeert, 2 seconden was wel het maximum, even trainen dus nog.

Donderdags hadden we de enige gewone lesdag van de week en ook meteen een redelijk lange dag dus verder niks beleefd. Vrijdag ben ik met Tina naar Siam geweest, dit x niet alleen naar Siam World en Paragon maar ook naar MBK (dat is een soort winkelcentrum met een markt erin) en Central World. We hebben er een lekker dagje van gemaakt ik heb wat cadeautjes voor thuis gekocht en 2 Thaise kookboeken, want het lijkt mij leuk om daar een boek van te hebben die je ook echt hier hebt gekocht in plaats van in Nederland.

Vrijdagavond zijn we naar Khao San Road geweest waar we al eerder heen zouden maar wat niet kon i.v.m. de protesten. Inmiddels zijn alle protestenkampen in het centrum ontruimd en verplaatst naar Lumpini Park, daar mag je dus echt niet meer komen. Khao San Road was echt leuk om uit te gaan, maar echt wat is het daar smerig. Ik wist niet dat ik kon zeggen dat het erger nog smeriger is dan de rest van Bangkok. Maar goed daar denken we niet teveel over na!

Zaterdag en Zondag waren eigenlijk een beetje onze relax dagjes aan het zwembad en in Sita Villa! Dus erg veel heb ik niet beleefd, ik heb lekker met het thuisfront en vriendinnen geskyped dat is toch ook wel lekker!

Maandag moesten we weer naar school voor 2 colleges over spa's. Vandaag weer massage! Dit x begonnen we weer met de benen maar nu een ander deel en daarna het begin van de rug, uiteindelijk moeten we alle lessen aan elkaar plakken en met ons examen een 40 minuten durende full body massage geven!

Morgen gaan we op fieldtrip naar 2 spa's een medical spa en een gewone spa, ben benieuwd wat we daar gaan zien. Donderdag is weer onze gewone lesdag. Vrijdag begint mijn weekje vakantie en dan komen ook mijn ouders!! Ik heb er al veel zin in.

Maar het einde komt ook al in zicht want als deze week voorbij is heb ik nog maar 2 weken school en in totaal 4 weken waarvan 1 vakantieweek voordat ik naar Bali vertrek en dan zit ik alweer op de helft van mijn reis! Onvoorstelbaar vind ik het dat het zo snel gaat!!

Nou lieve mensen dit was het wel weer!
Misschien dat mijn volgende blog iets later komt aangezien volgende week vakantie is en ik eerst lekker met mijn ouders wegga en daarna op reis ga naar Chiang Mai!

heel veel liefs,

Esmee

  • 11 Maart 2014 - 13:05

    Marie Eric Fionn Luke En Eoin:

    Nou Esmee wat een mooi verhaal weer meid, heerlijk het lijkt wel alsof wij erbij zijn met alle details. geniet maar lekker meid en van als je ouders er zijn. groetjes van ons xx

  • 11 Maart 2014 - 20:17

    André:

    Ome Nenee en Mama komen vrijdag.
    Ik blijf lekker hier.
    Groetjes

  • 14 Maart 2014 - 08:35

    Astrid:

    Hoi meid.
    Fijne vakantie super dat je ouders even langs komen.

  • 14 Maart 2014 - 14:34

    Johan:

    Mooie dag beschrijving,esmee ben mee geweest om pa en ma uit te zwaaien , zij in middels bij ji aangekomen .Heel veel mooie dogen toe gewenst van je oop.

  • 17 Maart 2014 - 13:13

    Nenee:

    hoi esmee
    ja de tijd vliegd, kun je nagaan als je net zo oud als je vader bent, dan ga je zelf wat langzaam, maar de tijd dubbel hard.
    Doe je ouders de groeten en geniet allemaal van een wel verdiende vakantie.
    gr rené en fia

  • 17 Maart 2014 - 23:48

    Robbert Jan:

    Haha heb t net geprobeerd maar 2 seconde vind ik al superlang! Maar goeie dingen weer, geniet er lekker van! Ook dit weekje nu met je ouders:) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 11379

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 21 Juni 2017

6 maanden werken op een cruiseship!

30 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Spa & Health Management in Thailand en Bali

Landen bezocht: